TEA CULTURE OF VIETNAM

Authors

  • Ninh Do Thuy Thai Nguyen University Publishing House
  • Hien Nguyen Thi Chairman of the Board of Directors Ha Thai Tea
  • Thao Nguyen Thi Phuong University of Agriculture and Forestry, Thai Nguyen University
  • Noi Nguyen Thi Thai Nguyen University of Economics and Business Administration, Thai Nguyen University
  • Dung Pham Khac Thai Nguyen University of Economics and Business Administration, Thai Nguyen University
  • Ha Do Thi Thu Thai Nguyen University

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/183

Abstract

Tea culture has been formed for a long time, experiencing many ups and downs in Vietnamese history and culture, tea culture still exists, develops and hides in itself a very distinct beauty. In the world, countries with tea such as Japan, China, India,... each country's tea has different flavor, nutritional value and tea culture.

References

Hùng, N. P. (2021). Văn hóa quản lý và kinh doanh du lịch. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Lưu, N. V. (2009). Thị trường du lịch. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Minh, T. T. (2019). Phát triển sản phẩm du lịch đặc thù gắn với nâng cao năng lực cạnh tranh điểm đến của ngành du lịch tỉnh Đồng Nai. Thành phố Hồ Chí Minh: Nxb. Kinh tế.

Thanh, T. Đ., Long, P. H., & Lan, V. H. (2022). Nhập môn du lịch. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia Hà Nội.

Published

2023-06-21

Issue

Section

TRADITIONAL CULTURE AND DEVELOPMENT