TEACHING VIETNAMESE READING COMPREHENSION TO INTERNATIONAL STUDENTS AT THE PEOPLE’S POLICE ACADEMY
DOI:
https://doi.org/10.54163/ncdt/61Abstract
Reading comprehension is an important activity which accounts for a large proportion in the process of teaching and learning a foreign language as well as in other learning and researching activities. For international students studying at The People’s Police Academy, reading comprehension is one of the most decisive factors to establish a channel in order to provide background knowledge about language, culture, country, people and specialized knowledge relating to police in the most effective way. Therefore, the aims of teaching reading comprehension is to consolidate and expand students’ knowledge, language skills one step further to prepare them for studying subjects of police training program. Through reading comprehension activities, teachers can provide students with police Vietnamese corpus in the most direct, focused and accurate way. With the method of analyzing, synthesizing secondary documents and derived from the reality of teaching Vietnamese to international students at the People's Police Academy, the article proposes solutions to improve the ability of reading comprehension for international students when learning Vietnamese.
References
Đại, L. B. (2018). Tiếng Việt chuyên ngành cảnh sát (Quyển 2).
Goodman, K. S. (1971). Phổ quát tâm lý ngôn ngữ trong quá trình đọc hiểu. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, J. (1989). Thực hành giảng dạy tiếng Anh. New York: Longman.
Hiền, T. T. T., & Phương, T. T. (2018). Sử dụng các chiến lược đọc hiểu nhằm nâng cao kỹ năng đọc hiểu trong môn tiếng Anh cho sinh viên tại Học viện nông nghiệp Việt Nam. Tạp Chí Giáo Dục, số 428, tr.61-64.
Huệ, N. T. (2018). Tiếng Việt chuyên ngành cảnh sát (Quyển 3).
Legendre, R. (1993). Từ điển giáo dục. Montréal: Guérin/ Paris: Eska.
Nguyen, Q. T. (1997). Ảnh hưởng của mô hình văn hóa đến năng lực đọc hiểu của sinh viên Việt Nam học tiếng Pháp. Luận án tiến sỹ, Đại học Montréal. Canada.
Oanh, T. T. (2018). Tiếng Việt chuyên ngành cảnh sát (Quyển 1).
Thủy, N. T. B. (2007). Chiến lược nhận thức áp dụng trong đọc hiểu tiếng Anh của sinh viên không chuyên ngữ. Tạp Chí Ngôn Ngữ, số 4, tr.63-77.
Veit, Gould, C., & Clifford, J. (1990). Viết, Đọc và Nghiên cứu. USA: Macmillan.