PROMOTING THE ROLE OF TRADE UNION ORGANIZATIONS IN POLITICAL AND IDEOLOGICAL EDUCATION ACTIVITIES OF CIVIL SERVANTS AND WORKERS AT EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN VIETNAM TODAY
DOI:
https://doi.org/10.54163/ncdt/401Abstract
Political and ideological education is a key factor in building a strong Education Trade Union organization, contributing to improving the quality of activities and successfully implementing Resolution No.29-NQ/TW dated November 4th, 2013 of the Party Central Committee “on fundamental and comprehensive innovation of education and training, meeting the requirements of industrialization and modernization in the conditions of a socialist-oriented market economy and international integration” approved by the 8th Central Conference (11th tenure). Over the past 72 years, the Education Trade Union has achieved many successes, but there are still limitations in depth and implementation effectiveness. In order to enhance the role of ideological leadership, it is necessary to focus on innovating educational content and methods in connection with practice; applying information technology in propaganda; building educational models suitable for each target group. These solutions will contribute to improving political capacity, strengthening the connection between cadres, teachers and workers, meeting the requirements of educational innovation in the modern context
References
Báo điện tử Đại biểu nhân dân. (2021). Sứ mệnh của Công đoàn là bảo vệ người lao động. https://daibieunhandan.vn/doi-song-xa-hoi/Su-menh-cua-cong-doan-la-bao-ve-nguoi-lao-dong-i264365/
Chi bộ Cục Nhà giáo và Cán bộ quản lý giáo dục. (2023). Tăng cường giáo dục chính trị, tư tưởng cho cán bộ, đảng viên nhân dịp kỷ niệm 93 năm ngày thành lập Đảng Cộng sản Việt Nam ngày 03/02/1930-03/02/2023. https://ddt.moet.gov.vn/tintuc/Pages/chi-tiet.aspx?ItemID=8222
Công đoàn Giáo dục Việt Nam. (2023). Báo cáo của Ban Chấp hành công đoàn Giáo dục Việt Nam khóa XV tại Đại hội XVI, nhiệm kỳ 2023-2028.
Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam. (2012). Luật Công đoàn. Luật số: 12/2012/QH13.
Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam. (2013). Hiến pháp nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam.
Đặng, N. T. (2020). Vai trò của Công đoàn trong giáo dục chính trị tư tưởng cho người lao động. Tạp chí Công đoàn Việt Nam, 15(3), tr.12-18.
Hồ Chí Minh. (1996). Toàn tập, Tập 9. Hà Nội: Nxb. Chính trị quốc gia.
Nguyễn, H. Q. (2021). Đổi mới công tác giáo dục chính trị tư tưởng trong bối cảnh hội nhập quốc tế. Tạp chí Chính trị quốc gia, 19(2), tr.78-85.
Phạm, M. T. (2019). Giáo dục chính trị tư tưởng trong các trường đại học Việt Nam. Tạp chí Khoa học xã hội, 25(4), tr.145-153.
Tạp chí Công đoàn. (2020). Nâng cao chất lượng hoạt động công đoàn trong thời kỳ mới, 35(10), tr.45-50.