CURRENT SITUATION OF TRAINING MANAGEMENT AT BUDDHIST COLLEGES IN THE SOUTHEAST AREA
DOI:
https://doi.org/10.54163/ncdt/348Abstract
The management and training situation at Buddhist Colleges in the Southeast area is currently facing many significant challenges. Infrastructure is still limited, especially equipment and learning environment needs to be upgraded. The training program mainly focuses on basic Buddhist theory, while the practice part is limited, leading to a lack of practical skills in training Buddhist Monks. The team of professors has good expertise, but the number of professors with many years of teaching experience is not enough, affecting the quality of training. In addition, teaching methods need to be innovated to suit the requirements of the times, while support in learning resources and online infrastructure still does not fully meet the needs of learning and research. Furthermore, the impact of social and cultural context factors has increased the challenges in managing and implementing training programs.
References
Dũng, P. V. (2022a). Phát triển đội ngũ giảng sư ở các trường Trung cấp Phật học hiện nay theo hướng chuẩn hoá. Luận án Tiến sĩ Quản lý Giáo dục, Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam, Viện Khoa học xã hội. Hà Nội.
Dũng, P. V. (2022b). Thực trạng phát triển đổi ngũ giảng sư ở các trường Trung cấp Phật học hiện nay theo hướng chuẩn hoá. Tạp chí Giáo dục, số 22(7).
Đoàn, C. Đ., & Hằng, N. T. T. (2017). Quản lý hoạt động dạy học tại Học viện Phật giáo Việt Nam - Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 62, 179-186.
Huệ, N. (2023). Toạ đàm Giáo dục hệ Trung cấp Phật học: Trực trạng và giải pháp.
Từ, T. N. (2020). Phật giáo vùng Nam Bộ: Sự hình thành và phát triển. Nxb. Hồng Đức.
Tuyến, K. H. A. (2018). Thực trạng nội dung và phương pháp dạy học tại trường Trung cấp Phật học tỉnh Đồng Nai. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Nai, số 9.