BASIC CHARACTERISTICS AND FUNCTIONS OF SCHOOL CULTURE IN THE UNIVERSITY

Authors

  • Ha Nguyen Thi Ho Chi Minh National Academy of Politics

DOI:

https://doi.org/10.54163/ncdt/330

Abstract

Currently, there are many different perspectives and approaches to school culture, depending on the research purpose, authors approach it from the perspective of psychology, education, socio-economics, cultural research,... With the view that school culture is a subculture, the author chooses the interdisciplinary approach of cultural research to study the basic characteristics and functions of school culture. The article analyzes the basic characteristics and functions of school culture in the university, with the hope of contributing to the study of school culture and creating a basis for building school culture in the university.

References

Tài liệu tham khảo

Clark, B. R (1963), Faculty Culture, In T. F. Lunsford (ed.). The Study of Campus Cultures. Boulder, Colo.: Western Interstate Commission on Higher Education.

Khanh, P.V. (2015). Văn hóa học đường: bản chất, nội dung, mô hình và biện pháp xây dựng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Đồng Tháp.

Lộc, N.T.M,. & Hiền, N.V.B. (2019). Quản lý văn hóa nhà trường. Hà Nội: Nxb. Đại học Quốc gia.

Thêm, T.N. (2018). Văn hóa học đường Việt Nam trong thời kỳ phát triển và hội nhập: Vài nét về con đường từ lý luận đến thực tiễn, Kỷ yếu Hội thảo Xây dựng Văn hóa học đường Việt Nam (bậc đại học) thời kỳ phát triển và hội nhập. TP. Hồ Chí Minh: Trường Đại học Khoa học xã hội và nhân văn, Đại học Quốc gia.

Thêm, T.N. (1999). Cơ sở văn hóa Việt Nam. Hà Nội: Nxb. Giáo dục.

Thêm, T.N. (2015). Hệ giá trị Việt Nam từ truyền thống đến hiện đại và hướng tới tương lai. TP. Hồ Chí Minh: Nxb. Tổng hợp.

Thơ, N. N. (2021). Đặc trưng của văn hóa học đường. Tạp chí khoa học phát triển nhân lực.

Trung, P. N. (2010). Văn hóa học đường: cấu trúc và quan hệ. Tạp chí Văn hóa nghệ thuật, tr.3-9.

Trinh, N. H. H. (2021). Văn hóa học đường: Những đặc trưng từ văn hóa. Tài liệu Hội thảo Giáo dục Việt Nam: Văn hóa học đường trong bối cảnh đổi mới giáo dục và đào tạo. Hà Nội.

Waller, W. (1932). “The Sociology of Teaching”. Publisher J. Wiley, New York.

Published

2024-09-30