SOCIAL INTEGRATION OF ORPHAN CHILDREN IN SOCIAL ASSISTANCE FACILITIES
DOI:
https://doi.org/10.54163/ncdt/229Abstract
Decree No. 20-ND-CP, dated March 15th 2021, of the Government “regulating social assistance policies for social protection subjects” clearly stated the principle that “Social assistance policies are implemented timely, fairly, openly and transparently”. Children’s Villages have carried out the work of nurturing, caring for and educating children with special circumstances and orphans in accordance with regulations. Children are involved in learning, career guidance, medical care and social activities. However, enhancing opportunities and resources for social integration for orphans living in social assistance facilities is still a challenge for Children's Villages. Limited funding, lack of facilities, resources and unique characteristics of orphans are still difficulties in social integration for children. From the current situation of social integration of orphans, the article uses document analysis methods, quantitative and qualitative surveys at two SOS Children's Villages and Birla, Hanoi city with the goal of evaluating social integration of orphans and proposing some solutions to enhance social integration for children with special circumstances in general and orphans in particular at social assistance facilities.
References
Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội. (2020). Báo cáo việc thực hiện chính sách pháp luật về phòng, chống xâm hại trẻ em. Ban hành kèm theo Công văn số 433/LĐTBXH-TE, ngày 10/2/2020.
Casaky, C. (2009). Keep children out of harmful institutions: Why we should be investing in family-based care, Retrieved from Save the Children, downloaded from website: https://resourcecentre.savethechildren.net/node/1398/pdf/1398.pdf,
Case, A., Paxson, C., & Ableidinger, J. (2004). Orphans in Africa: Parental Death. Poverty and School Enrollment. 41(3), p.483-508.
Child, E. (2012). Making social work work: Improving social work for vulnerable families and children without parental care around the world. Every Child, London.
Đạt, N. B. (2016). Tham vấn nhóm trong công tác xã hội đối với trẻ em có khó khan tâm lý sống trong các cơ sở bảo trợ xã hội, Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế Công tác xã hội với phụ nữ và trẻ em: Kinh nghiệm của một số quốc gia, tr.83-90.
Hong, Y., et al (2010), Perceived Social Support and Psychosocial Distress among Children Affected by AIDS in China. Community Mental Health Jounal, 46(1), p.33-43.
Hong, Y., et al (2011), Care Arrangement of AIDs Orphans and their Relationship with Children’s Psychosoical Well-Being in Rural China. Health Policy and Planning, 26(2), p.115-123.Kiên, N. H. (2017). Giáo dục hòa nhập ở Trường tiểu học cho trẻ em mồ côi sống tại các cơ sở bảo trợ xã hội. Luận án Bộ Giáo dục và Đào tạo, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Lụa, V. T. (2016). Các biện pháp trợ giúp về mặt tâm lý đối với trẻ em có hoàn cảnh đặc biệt, Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế Công tác xã hội với gia đình và trẻ em, tr.388-395.
Mai, B. T. X. (2016). Thực trạng dịch vụ xã hội, trợ giúp xã hội cho trẻ em có hoàn cảnh đặc biệt. Kỷ yếu Hội thảo Khoa học quốc tế Công tác xã hội với phụ nữ và trẻ em: Kinh nghiệm của một số quốc gia, tr.264 -270.
Phương, Đ. T. T. (2019). Mô hình công tác xã hội đối với trẻ em mồ côi tại Hà Nội. Tạp chí Xã hội học, tr.71-85.
Simseka, Z., Erol, N., Öztop, D., & Münir, K. (2006), Prevalence and predictors of emotional and behavioral problems reported by teachers among institutionally reared children and adolescents in Turkish orphanages compared with community controls. Children and Youth Services Review, 29(2007), p.883-899.